12 July 2010

haunted mansion~pameran keranda muzium negara.

30/5/2010 
aku n parent aku g pameran keranda kat muzium negara. Mule-mule aku takot la coz aku nie mmg penakot n lemah semangat. Sampai2 kat depan muzium kami bergambar la dulu. Maklum lah jarang nk datang muzium..ape salah nye amek gambar kenang-kenangan. Lepas bergambar kami pown masuk la dalam pameran tue. Harga tiket RM2 tak kira lah kecik besar tua muda, harga tiket tetap sama. Dalam pameran2 nie, semua jenis keranda dari seluruh dunia ada. Dari zaman neolitik hingga lah zaman sekarang, dari bangsa orang asli hingga lah bangsa siam, dari negara afrika hinggalah negara greenland....semua jenis keranda ada. Pameran ni tak da la besar sangat tp mcm2 input ada. Ada juga video pendek yang terangkan cara2 pengebumian n macam2 video lagi. Prop pameran nie pown mmg nampak mcm real.. seram pown ade gak. Lepas tue..masuk la kejap pameran senikraf orang asli. Kat tepi muzium negara, kat pameran nie die tunjuk la kehidupan owg asli.. video die kelakar pown ade gak. Lelaki owing asli pakai cawata jew. Yg perempuan pakai kain jew. Tp tak tutup breast. Pelik betol. Pape pown itu la idebtiti owing asli.Nie gambar2 yang sempat aku ambil time kat pameran tue.
nie cara mayat ditanam zaman neolitik dlu2.

unik kn keranda nie.. chumel..

keranda untuk kanak2(org asli)

kerusi mayat b4 mayat ditanam.

patong org asli ngah nyonyotkn anak die.

0 orang lidi comment:

Post a Comment

saya suke bile kamo comment page saya