12 July 2010

trip penyu bertelur

Hurm.. Uuuu.. mule2 mmg berat sangat hati nak pergi.. malas la.. nak relax kat umah jew.. btw.. terengganu ade ape. =(. Lastly aku g gak coz tak nak kne tinggal umah sesowang due to some reason. Ok… bus bertolak pkol 11 malam… owh..lupe nak gtau.. actually nie trip ‘puteri UMNO cawangan tmn kencana’. Aku pown tatau pasal trip nie.. bile aku dh nek bus baru mama aku gtau trip nie under ape. 1st of all.

Sampai2 aku solat kat masjid terapung.. hoho... besh gak la masjid nie.. atas air.. tp aku pelik.. saiz masjid nie kecik la gak dr yg aku jangkakan. After solat subuh.. kami g pula shopping kat Pasar Payang. Besh la gak.. breakfast kat terengganu nie sama mcm kat Kelantan.. pagi2 dah makan makanan berat.. breakfast aku ialah mihun sup n aku tak tau la.. mcm mihun n air jew.. isi nyer mane.. hadoi. Then dah makan2 n shoping beli survinear sume.. aku pown g kat bus… huh.. cuaca panas betol… masuk dalam bus.. huh.. cejuk.. nyaman..then trip diteruskan ke Taman Tamadun Islam… hoho.. kat cini ade sume replica masjid2 yang terkenal di dunia.. mcm2 bentok masjid aku tengok.. pelik2 pown ade.. tp keindahan seni bina masjid2 nie sangat teliti n sangat unik. Setiap masjid ade keunikan nya sendiri.. lain dari yang lain. Dah penat jalan.. makan ice-blanded kat cafe... oooo..cangat sedap.. my mom order durian belanda flavor.. n aku order dragon fruit flavor...uuu..sedap cangat.. ngan cuaca yg panas.. dpt ice –blanded.. then g la beli ’losong’ mule2 aku tatau ape tue losong.. rupenyer losong same jew ngan keropok lekor.. cume losong nie saiz die kecik2 n panjang2 tu jew.. rasa..same jew…then balik… ooo.. tak mamam pape pown sehari nie.. just mamam mihun sup air…n losong,.. pastu.. bley plak driver bus nie tak nak berhenti kat mana2 perhentian…eee terok betol. Benci2. jd conclusion nyer..berlapar la kami satu bus sampai la kat umah pkol 12.30 malam.
view bot nelayan n laut... tenangnye.

penat2 jalan2 duduk jap la.

panas2 nie minum ice-blanded...sluuurrrp.

bunge!!!! bunge!!!!

0 orang lidi comment:

Post a Comment

saya suke bile kamo comment page saya